hittem, azért szóltam

A ruszofóbia: rasszizmus

2022. március 06. - hittem, azért szóltam

Megdöbbenve olvasom, hogy a „szabad világ” „haladó” képviselői, szószólói úgy kívánnak reagálni Putyin Ukrajnával szembeni tényleg elfogadhatatlan, agresszív és nyílt fizikai erőt alkalmazó fellépésére, hogy szalonképtelenné nyilvánítanak mindent, ami orosz.

Értem én, hogy valahogy el kell határolódni, tiltakozni kell. De ez színtiszta rasszizmus, amely abból az ijesztő feltételezésből indul ki, hogy Putyin tette az oroszságával magyarázható, s nem azzal, ahogyan Oroszország geopolitikai helyzetét értelmezi. Így születik meg aztán az a borzalmas tétel, hogy ami orosz, az rossz. Ez egy olyan szemléletmód, amely a jó és a rossz kategóriáját etnikumhoz köti, s ezzel pont azt az ideológiát valósítja meg, amellyel szemben a nyugati világ harcot hirdetett: a rasszizmust. Így semmisíti meg önmagát az antirasszizmus egyébként szép eszméje.

A bejegyzés trackback címe:

https://hittemazertszoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr4217773350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása